Dr. Leyla TÜRKER ŞENER (TETLAB Fikir Fabrikası)

lts1

Lisans eğitimini Yıldız Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü’nde tamamladıktan sonra yüksek lisans ve doktora derecelerini İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Biyofizik Anabilim Dalından almıştır. “Uygulamalı girişimcilik” eğitimini TUSSİDE’den, sağlık işletmeleri yöneticiliği sertifikasını İTÜ’den, “Stratejik teknolojiler ve ürün yönetimi mentorluk” eğitimini TÜBİTAK’tan, “İnovasyon liderliği“ eğitimini ise Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yönlendirmeleri ile Royal Academy of Engineering’ten almıştır. İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi’nde öğretim üyesi olmasının yanı sıra 2015 yılında Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Teknogirişim projesi ile girişimci akademisyen olarak İstanbul Teknokentte
Arge çalışmalarına başlamıştır. İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Biyofizik Anabilim Dalı Öğretim Üyesi iken, İÜ Diş Hekimliği Fakültesi Ağız Diş ve Çene Radyolojisi’nde görevli Uzman Dr. Hülya Çakır Karabaş ile birlikte geliştirdikleri “El Kullanmadan Dişleri Fırçalama Cihazı” buluş başlıklı patent başvurusuyla 10. Kore Kadın Buluşçular Sergisi’nde ülkemizi temsil etmiştir. 2015 yılında Türkiye’de bir ilk olan Tıbbi tasarımların yapıldığı bir laboratuvar olan ve İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi yerleşkesinde bulunan “3 Boyutlu Tıbbi ve Endüstriyel Tasarım Laboratuvarı”nın, 2018 yılında çalışmalarına başlayan “TETLAB Fikir Fabrikası”nın kurucusu ve yöneticisidir. 17 patent 2 faydalı model başvurusu, 11 ödülü bulunmaktadır.

Konuşma Başlığı: 3D Printing in Medical Education

With the invention of 3D printing technologies, in the last 30 years, 3D models have gained much speed and acceleration compared to the previous generation of models. The production of three-dimensional structures with complex geometry is both an electrical component of jewelery in the industry; as well as to provide rapid prototyping and production up to the production of personalized consumer products at home. In addition to applications in manufacturing and consumer sectors, 3D printing is also challenging in the field of science and education. It is used especially in medical education, specialist education and education of the visually impaired. As with Watson and Crick’s modeling of DNA, 3D modeling can now easily model complex molecules, protein interactions. Orthopedics and traumatology, anatomy, plastic and reconstructive surgery, general surgery and dentistry are used in clinical dallards from 3-D images. In the case of establishing the disease model in which the tumor tissue is related to neighboring organ-tissues, the surgical technique is determined (laparoscopic operation-open operation), the operation is open, the patient is informed about the location of the incision and the patient is operated, has an intensive use in the preparation.